IntraNote logo

55 revisorer kan ikke tage fejl

Gennem de seneste måneder har jeg tilbragt masser af tid med revisorer – hele 55 møder med revisorer over hele landet er det blevet til. Det har givet mig en god indsigt i revisionsbranchen og i revisorernes hverdag. Hvor trykker skoen? Hvor er der udfordringer og bøvl?

Ud fra den viden, jeg har fået fra mine mange møder – og tak for dem! – har jeg samlet de væsentligste udfordringer, som jeg ser dem og mine forslag til at løse dem. Det er jo ingen hemmelighed, at jeg mener, at DocuNote til dokumenthåndtering og sagsstyring kan gøre en kæmpe forskel for revisionsbranchen.

1. Tid er altid en mangelvare

Arbejdsbyrden som revisor er ujævnt fordelt hen over året, og i perioder er der virkelig travlt.  
Du kan frigøre rigtig meget tid ved at automatisere en del af de tidskrævende opgaver og slippe for manuel opfølgning og opgavestyring.  

DocuNote sørger for, at al kommunikation og bilag automatisk lægges ind på den rigtige sag, så du og andre, der er involveret, altid kan finde tilbage til det og bevare overblikket.  

2. Farvel til opgavestyring i Excel og remindere på post-its!

Det er svært at holde styr på de mange deadlines og opfølgninger, når du har mange klienter og opgaver.

Din opfølgninger og kontrolprocesser kan automatiseres, så DocuNote holder styr på deadlines, og du undgår forsinkelser og eventuelle bøder. I stedet for Excel-baseret opfølgning kan du opsætte proaktive workflows på alle dine klienter, så systemet giver dig besked, når det er tid til at følge op på en sag.

3. Compliance- og myndighedskrav er bøvlet og tidskrævende

Sikkerhed og GDPR er ikke noget, du behøver forholde dig til i dagligdagen, hvis du benytter DocuNote. DocuNote er i sig selv en lukket og krypteret dokumentsilo, der sikrer mod hacking, ligesom den har indbygget en kassationsmotor, hvor du selv sætter reglerne for kassation, helt ned på dokumentniveau. Du er dermed helt sikker på at overholde GDPR uden at bruge tid og ressourcer på det. Samtidig er der styr på dokumentationen af jeres processer for sletning af data.

4. Hvem har styr på hvad, når I samarbejder på tværs?

Det er altid risikabelt at dele dokumenter og være flere bidragsydere. Faren er, at der pludselig florerer flere versioner af et dokument – hvilket er så det endelige, og hvor blev mine rettelser af…?  

DocuNote er opbygget, så brugerne ikke har direkte adgang til dokumenterne. De ligger i en silo med begrænset adgang, og det er serveren, der håndterer adgangen til dokumenterne, ikke den enkelte bruger. Der sker løbende en omfattende logning af, hvordan systemet bliver brugt – hvilke data bliver der kigget på, hvem logger ind og ud, og hvilke data bliver ændret af hvilke brugere.  Versionsstyringen sørger for, at der automatisk bliver genereret nye versioner af dokumenterne, så I altid har adgang til tidligere versioner af dokumenterne.  

Det bliver nemt at dele viden og opgaver. Gennem den omfattende rettighedsstyring kan du nemt give adgang til dokumenter på tværs af organisationen og med eksterne samarbejdspartnere uden at gå på kompromis med sikkerheden.  

5. Slut med at opdatere data flere steder

DocuNote integrerer til alle de relevante branchesystemer, du har brug for, ved hjælp af OpenAI. Det giver dig en strømlinet arbejdsproces og en meget hurtigere sagsbehandling.

Trykker skoen nogle helt andre steder for dig?
Eller kan du genkende de udfordringer, jeg har listet op her? 

Jeg vil rigtig gerne høre fra både revisor nummer 56, 57 og deropad for at få jeres erfaringer og ønsker med på listen.  

Er du blevet nysgerrig, så uddyber jeg meget gerne eller giver dig en demo af vores løsning. Tag fat i mig for en snak på 93 10 20 64 eller carsten.kjeldsen@intranote.dk