IntraNote logo

Få et digitalt modtagersystem nu

Som uddannelsesinstitution har I modtaget et brev fra Digitaliseringsstyrelsen om, at det er lovpligtigt at opsætte et modtagersystem i Digital post – og at det skulle have været på plads den 8. januar 2024.

Så det haster med at komme i gang! Og vi kan hjælpe.

Et modtagersystem eller afhentningssystem gør, at I kan hente digital post ind i jeres egne fagsystemer.

Digitaliseringsstyrelsen har ændret det afsendelsessystem, der bruges til at afsende digital myndighedspost. Indtil nu har I kunnet opsætte en automatisk funktion til at videresende indgået post i eBoks til en anden e-mailadresse. Det kan I ikke længere.

Som offentlig myndighed skal I have mindst ét modtagersystem tilknyttet jeres Digital Post – det er en betingelse og lovpligtigt. Modtagersystemet sikrer, at I selv er dataansvarlige for den post, I modtager, skriver Digitaliseringsstyrelsen.

Det fungerer på den måde, at DocuNote konfigureres med en integration til jeres institutions Digital Post indbakke, og integrationen overfører alt post fra myndighederne direkte fra jeres Digital Post indbakke til DocuNotes postliste. Fra postlisten kan dedikerede brugere distribuere post videre til andre brugere eller grupper i DocuNote. Eller I kan gemme posten på bestemte sager i DocuNote.

Skal vi sætte et digitalt modtagersystem op til jer?

Tag fat i @Jacob Hom på 6162 1460 eller jacob.holm@intranote.dk og kom forrest i køen.

IntraNote har udviklet et modtagersystem, som automatisk henter jeres digitale post og lægger den i Docunote. I får en notifikation, om at der ligger noget i DocuNote, som I skal forholde jer til og gemme eller distribuere videre i systemet.

image002